به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در انجام خدمات مشاوره، مطالعه، ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی با تخصص […]

به گزارش زیرنویس به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: این شرکت به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در انجام خدمات مشاوره، مطالعه، ارتقاء کیفی، افزایش طول عمر و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری پروژه‌های عمرانی با تخصص بالا و تجهیزات منحصربفرد برای ارائه خدمات مطالعاتی و آزمایشگاهی کنترل کیفیت در این پروژه با استقرار واحدهای محلی در این پروژه ملی حضور یافته در  قطعه ۶  و ۷راه آهن رشت- کاسپین ( بندر انزلی) و انجام ۴۰ هزار مورد آزمایش بتن، ۱۸ هزار مورد آزمایش خاکی و ۱۲ هزار مورد آزمایش  فنی دیگر خدمات خود را منطبق بر استانداردهای ملی و بین‌المللی با دقت و سرعت در این پروژه ملی ارائه کرده است.

کیانپور با اشاره به توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارائه بیش از ۶۷۰ نوع آزمایش کنترل کیفیت گفت: پروژه ریلی رشت–در شمال کشور و و در نزدیکی دریای خزر قرار دارد دارای ویژگی‌ها و شرایط فنی خاصی بوده که مطالعه و ارائه خدمات آزمایشگاهی تخصصی ویژه‌ای برای  ارتقاء کیفیت آن لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان حضوری فعال و تاثیرگذار در این پروژه ریلی شمال کشور داشته است گفت: مشخصات فنی برای ساخت این پروژه ریلی، احداث ۶۳ دستگاه پل طول این مسیر تا منطقه آزاد انزلی حدود ۳۵ کیلومتر بوده و بخشی از خط ریلی در داخل منطقه آزاد قرار دارد. عملیات زیرسازی و روسازی مسیر به صورت دوخطه در قالب راه آهن رشت- بندر کاسپین  پایان یافته و ریل گذاری آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: محور ریلی رشت- آستارا به طول ۱۶۲کیلومتر، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است و مسیر ریلی رشت- آستارا حلقه نهایی کریدور شمال- جنوب محسوب می‌شود، این کریدور نیز به عنوان پل ارتباطی کشورهای اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس به شمار می‌رود و ارتباط کشورهای شمال اروپا، اسکاندیناوی و روسیه از طریق ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا را فراهم خواهد کرد.

طهماسبی افزود: افتتاح راه آهن رشت – کاسپین را نخستین اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، بخش ریلی کریدور شمال به جنوب محقق می‌شود و منافع اقتصادی فراوان برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد. با تکمیل کریدور شمال-جنوب فرصت بی نظیری برای جذب بالاترین حجم از بار روسیه و ترانزیت آن از طریق ایران است که این پروژه با افزایش درآمدهای ترانزیتی در رشد شاخص‌های اقتصادی کشور نیز تاثیر گذار است و در صورت تکمیل آن، منابع قابل توجهی ارز سهم کشور خواهد کرد.

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.