به گزارش زیرنویس از لرستان؛ مهدی زارعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر فروش داروهای سقط جنین در یک عطاری بازرسان معاونت درمان شبکه پس از انجام تحقیقات لازم و مشخص شدن تخلف این واحد صنفی با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی عطاری پلمب و پرونده فرد متخلف به […]

به گزارش زیرنویس از لرستان؛ مهدی زارعی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی مبنی بر فروش داروهای سقط جنین در یک عطاری بازرسان معاونت درمان شبکه پس از انجام تحقیقات لازم و مشخص شدن تخلف این واحد صنفی با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی عطاری پلمب و پرونده فرد متخلف به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی با اشاره به تخلفات بسیار برخی عطاری ها در عرضه داروهای سقط جنین تاکید کرد: مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین و خرید دارو بدون نسخه پزشک در بسیاری از موارد موجب ایجاد شوک در فرد مصرف کننده و حتی منجر به فوت فرد مصرف کننده خواهد شد.

معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: علاوه بر این مصرف داروهای غیرمجاز سقط جنین می تواند موجب خونریزی شدید، پارگی رحم و حتی ناباروری دائم در فرد مصرف کننده شود و نیز از عوارض جانبی سقط عمدی می‌توان به افت کیفیت زندگی، افسردگی و اختلالات اضطرابی اشاره کرد.

زارعی ضمن هشدار به مراکز، عطاری ها و افرادی که اقدام به سقط و یا عرضه داروهای سقط جنین می کنند، اضافه کرد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و ضرورت توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با متخلفان در زمینه سقط جنین به صورت جدی برخورد می‌شود.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

 

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.