فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان همدان روز پنج شنبه در استانداری برگزار و آئین تجلیل از منتخبین به انجام خواهد رسید. وی با بیان اینکه دومین کنگره بانوان تأثیر گذار کشور و معرفی الگوی سوم زن مسلمان در استان همدان با محوریت بانو مرضیه دباغ […]

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان همدان روز پنج شنبه در استانداری برگزار و آئین تجلیل از منتخبین به انجام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دومین کنگره بانوان تأثیر گذار کشور و معرفی الگوی سوم زن مسلمان در استان همدان با محوریت بانو مرضیه دباغ (حدیدچی) برگزار می‌شود، ادامه داد: در این راستا تعداد ۲۴ بانوی تأثیرگذار استان همدان معرفی می‌شوند که از بین این افراد، هشت نفر اول از هر حوزه به صورت کشوری تقدیر خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در تشریح اهداف برگزاری این کنگره نیز گفت: معرفی الگوی زن ایرانی، اسلامی، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت «الگوی سوم زن»، معرفی زنان نخبه ایرانی و دستاوردهای آن‌ها، توسعه و گسترش فرایند شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار ملی و استانی از جمله اهداف برگزاری این آئین خواهد بود.

ستاری نوید با اشاره به اینکه فراهم‌سازی زمینه ارتباط نخبگان، کارآفرینان و کنشگران و فعالان در حوزه زنان و ایجاد گفتمان حول محور کنگره بانوان تأثیرگذار در جامعه ایرانی از دیگر اهداف این برنامه است، افزود: توان‌افزایی و ارتقای ظرفیت‌های علمی و اجرایی بانوان در کشور و تشکیل گروه‌ها و صندوق‌های حمایتی و ایجاد فرایندهای حمایتی، ایجاد سمن‌ها و مراکز تخصصی توسط بانوان با راهبری توسط بانوان نخبه کشور از اهداف فرعی این کنگره است.

این مقام مسئول بر افزایش مشارکت بانوان جامعه در حل مسائل کشور، و مردمی‌سازی کنگره ملی و استانی بانوان تأثیرگذار و تبدیل شدن کنگره از یک رویداد صرفاً دولتی به یک رویداد مردمی تاکید ورزید و گفت: این طرح از سوی معاونت زنان از سال ۱۴۰۱ ابلاغ و اجرا شد که سال ۱۴۰۲ دومین کنگره را در ولادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

ستاری نوید ادامه داد: امسال نیز کنگره در سال سوم در در ۸ کارگروه انجام شد و منتخبین با رأی مردم و نظر کارشناسان از تهران انتخاب شدند.

وی با تصریح بر اینکه داوری‌ها از تهران انجام شد و استان دخالتی در این مسیر نداشته است، تشریح کرد: در زمینه انتخاب هم طبق اعلام سایت ثبت نام اعلام شد و هر بانویی که تصور می‌کرد که در حیطه‌ی اعلام شده در هشت آیتم می‌تواند شرایط را داشته باشد می‌توانست ثبت نام کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان یادآور شد: از استان همدان ۲۴ نفر برگزیده شدند که در هر بخش نفرات اول تا سوم در هشت کارگروه به عنوان منتخب معرفی می‌شوند و هشت نفر اول از هر حوزه به صورت کشوری تقدیر می‌شوند.

منبع: مـهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.