حملات سنگین اسرائیل به بیمارستانی دراندونزی
حملات سنگین اسرائیل به بیمارستانی دراندونزی

تیم‌های پزشکی و بیماران درپی بمباران شدید در کلینیک تل السلطان و بیمارستان اندونزی در غرب رفح در محاصره قرار گرفته‌اند. آمبولانس‌ها برای رسیدن به منازلی که در معرض بمباران اسرائیل در این منطقه قرار گرفته‌اند با مشکل مواجه هستند.

الجزیره گزارش داد که طبقه فوقانی بیمارستان اندونزی در محله تل السلطان هدف توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، تیم‌های پزشکی و بیماران درپی بمباران شدید در کلینیک تل السلطان و بیمارستان اندونزی در غرب رفح در محاصره قرار گرفته‌اند. آمبولانس‌ها برای رسیدن به منازلی که در معرض بمباران اسرائیل در این منطقه قرار گرفته‌اند با مشکل مواجه هستند. خبرنگار المیادین گزارش داد که رفح با حملات توپخانه‌ای و هوایی گسترده اسرائیل به غرب این شهر شب بسیار سختی را پشت سرگذاشت.

الجزیره همچنین گزارش داد که پیکر یک فلسطینی که در پی بمباران رژیم صهیونیستی در غرب شهر رفح به شهادت رسیده بود به بیمارستان الهلال امارات منتقل شد. همچنین در جریان حمله توپخانه‌ای گسترده رژیم صهیونیستی به محله تل السلطان یک ساختمان مسکونی و نیز مناطق کشاورزی دچار حریق شد.

 درخواست محمد بن سلمان برای اجرای آتش بس در غزه

ولیعهد عربستان سعودی با تاکید بر لزوم برقراری آتش بس فوری در نوار غزه، از جامعه جهانی خواست اقدامات لازم برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و محافظت از جان مردم غزه را اتخاذ کند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی طی سخنانی بر لزوم توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکید کرد و از جامعه جهانی خواست تا همه اقدامات لازم را جهت تضمین محافظت از جان مردم غزه اتخاذ کند.

بن سلمان در خلال سخنرانی خود در مراسم استقبال از کسانی که امسال حج را به جا آوردند، با تاکید بر اهمیت اجرایی قطعنامه‌های شورای امنیت درباره آتش بس فوری در نوار غزه، از جامعه جهانی خواست کشور مستقل فلسطین را در مرزهای ۱۹۸۷ به پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسد.

بن سلمان اظهار داشت: عید قربان امسال در حالی فرا رسید که جنایات شنیع علیه برادرانمان در نوار غزه ادامه دارد. ما بر ضرورت توقف فوری حملات علیه غزه تاکید می‌کنیم و از جامعه بین المللی می‌خواهیم تا همه اقدامات لازم را برای محافظت از جان مردم غزه انجام دهد.

ولیعهد عربستان افزود: ما همچنین بر اهمیت اجرای قطعنامه‌هایی که اخیرا از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه صادر شده، تاکید می‌کنیم.

بن سلمان تصریح کرد: عربستان مجدداً درخواست خود را از جامعه بین المللی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی اعلام می‌کند تا ملت برادر فلسطین بتوانند حقوق مشروع خود را به دست بیاورند و به صلحی همه جانبه، عادلانه و پایدار برسند.

۲۵۵ روز جنایت و تداوم حملات ارتش صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

حملات سنگین اسرائیل به بیمارستانی دراندونزی/ درخواست محمد بن سلمان برای اجرای آتش بس در غزه

در دویست و پنجاه و پنجمین روز جنگ غزه، منابع خبری از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه و شهید و زخمی شدن شماری از فلسطینیان از جمله زنان و کودکان خبر می‌دهند.

در ساعات اولیه صبح امروز (سه شنبه) ارتش رژیم صهیونیستی محله‌های شهر رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را هدف بمباران قرار دادند و در نتیجه آن، چندین منزل تخریب و جاده‌ها و زیرساخت‌ها آسیب دیدند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نظامیان رژیم اشغالگر به سمت آمبولانسی که درتلاش برای بیرون کشیدن پیکر شهدا در محله «تل السلطان» واقع در غرب شهر رفح بود، تیراندازی کردند.

در همین راستا، شاهدان عینی گفتند کادرهای درمان داخل آمبولانس آسیبی ندیدند اما قسمت‌هایی از این خودروی امدادی متحمل خسارت شد و شیشه‌های آن شکست.

شاهدان عینی همچنین تاکید کردند که توپخانه رژیم صهیونیستی منازل شهروندان فلسطینی در محله‌های «السعودی» و «تل السلطان» در شهر رفح را هدف قرار داد. شاهدان عینی گفتند ساختمان‌های مسکونی در محله السعودی در غرب رفح متحمل آسیب شدند.

یک شهروند فلسطینی در نتیجه حمله پهپادی رژیم اشغالگر در حین تردد از خیابانی در غرب شهر رفح شهید شد و ده‌ها تن دیگر از جمله زنان و کودکان در نتیجه بمباران منزلی در تل السلطان زخمی شدند.

کادر دفاع مدنی نیز پیکر ۲ شهروند فلسطینی در منطقه «بئر کندا» در محله تل السلطان را پس از بمباران این منطقه توسط اشغالگران بیرون کشیدند. اشغالگران در حمله‌ای هوایی زمین کشاورزی در منطقه «حی السلام» واقع در جنوب شرقی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر همچنین منزلی را در اطراف بیمارستان اماراتی در مرکز رفح هدف قرار دادند. از سوی دیگر، اشغالگران همچنین اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۹ فلسطینی شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی محله «الزیتون» در جنوب شرقی شهر غزه را هدف قرار دادند.

شاهدان عینی گفتند سه شهروند فلسطینی در پی حمله پهپادی اشغالگران به مناطق مختلف شهر غزه زخمی شدند که به‌منظور درمان و معالجه به بیمارستان «المعمدانی» در این شهر منتقل شدند. در نتیجه هدف قرار دادن مدرسه «غازی الشوا» که هزاران آواره در بیت حانون به آن پناه برده بودند یک تن شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای رژیم اشغالگر  صبح امروز اردوگاه «عقبه جبر» در اریحا یورش بردند و اقدام به تفتیش و بازرسی و تخریب تعدادی از منازل شهروندان کردند. اشغالگران همچنین به شهر «قلقیلیه» یورش برده و اقدام به بازداشت یک زن فلسطینی کردند.

سقوط پهپاد رژیم صهیونیستی در سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی از سقوط یک فروند پهپاد وابسته به نیروی هوایی این رژیم در خاک سوریه خبر داد.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت، امروز یک فروند پهپاد «روخیف شمایم» رژیم صهیونیستی در داخل خاک سوریه سقوط کرد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت این پهپاد اسرائیلی که با نام «اسکای رایدر» هم شناخته می‌شود و از مدل «اسکای‌لارک» است، در منطقه القنیطره سوریه سقوط کرده است.

جزئیات بیشتری درباره علت سقوط پهپاد مذکور منتشر نشده است.

حزب‌الله لبنان ۵۰۰۰ موشک شلیک کرده است

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک بیش از ۵ هزار موشک ضد تانک و پهپاد توسط حزب‌الله لبنان به اهداف صهیونیست‌ها از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ خبر داد.

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درجریان گفت‌وگوی مطبوعاتی تاکید کرد که حزب‌الله لبنان از هفتم اکتبر بیش از ۵ هزار موشک ضد تانک و پهپاد به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه افزود: ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرائیلی‌ها به شمال (سرزمین‌های اشغالی) خواهیم کرد. این یک مسأله غیر قابل مذاکره است.

هاگاری همچنین تصریح کرد حزب‌الله در لبنان حملات خود علیه رژیم صهیونیستی را تشدید می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حملات روزافزون حزب‌الله ما را به آستانه تشدید گسترده‌تر عملیات سوق می‌دهد و این امر می‌تواند پیامدهای ویران‌کننده‌ای بر لبنان و منطقه داشته باشد.

تاکنون حزب‌الله لبنان به این اظهارات واکنشی نشان نداده است.

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.