به گزارش زیرنویس، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون صف انتظار برای کاشت حلزون به صفر رسیده و این خدمت تحت پوشش صندوق بیماران صعب‌العلاج قرار گرفته شده است. وی ادامه داد: در این دولت حدود ۲۰۰۰ عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته است. […]

به گزارش زیرنویس، سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون صف انتظار برای کاشت حلزون به صفر رسیده و این خدمت تحت پوشش صندوق بیماران صعب‌العلاج قرار گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این دولت حدود ۲۰۰۰ عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته است. هر عمل کاشت حلزون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که برای بیماران رایگان انجام می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ضریب k برای بخش دولتی و خصوصی یکسان بوده و هزینه‌های درمان بیماران کاهش یافته است. سقف حقوق و اضافه کاری به خصوص در مناطق محروم برداشته شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر سلامت، برای درمان به ایران سفر کرده که این موضوع یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است. اکنون ۲۹۰ بیمارستان مجوز پذیرش بیماران خارجی را اخذ کرده‌اند.

کریمی با بیان اینکه در این دولت ۵۷۰ محصول دانش بنیان سلامت تولید شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ هزار نفر از مبتلایان به بیماری هپاتیت سی به‌صورت رایگان درمان شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۷۶۰ مرکز غیر مجاز پلمب شده، یادآور شد: در سال گذشته یک میلیون و ۹۵ هزار نفر برای درمان ناباروری مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همچنین گفت: اکنون ۱۱۲۶۸۳ جراحی آی وی اف برای فرزندآوری انجام شده که موفقیت خوبی داشته است.

 

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.