رئیس‌جمهور باید به مسائل اشراف داشته باشد تا کلاه سرش نرود
رئیس‌جمهور باید به مسائل اشراف داشته باشد تا کلاه سرش نرود

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: بنده چهار دوره نماینده مجلس بودم، یعنی سه دوره کامل و یک دوره از اواسط آن به شهرداری رفتم. با سه برنامه از نزدیک مواجه بودم. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در برنامه چهارم، بند الف ماده ۳ شرایط را […]

علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: بنده چهار دوره نماینده مجلس بودم، یعنی سه دوره کامل و یک دوره از اواسط آن به شهرداری رفتم. با سه برنامه از نزدیک مواجه بودم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در برنامه چهارم، بند الف ماده ۳ شرایط را به سمتی میبرد که دلاری کردن نرخ ارز ایجاد می‌کرد و کشور را بهم میریخت.

او ادامه داد: برنامه ششم را روحانی نیاورد و من در مجلس نهم متولی آن شدم، لذا در نوشتن برنامه پیگیر بودم. در مجلس دهم این برنامه مجدد تصویب شد. در مجلس یازدهم رئیس مرکز پژوهش‌ها بودم، لذا به برنامه نویسی اشراف دارم.

رئیس جمهور باید به مسائل اشراف داشته باشد تا کلاه سرش نرود.  یک بخش برنامه نویسی داریم و اجرای آن یک بخش اساسی است. تمام سیستم نسبت به اجرای برنامه ها باید پاسخگو باشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: گزارش‌ها نباید جهت دار باشد و از مسیر درست خارج شود.  برنامه چهارم را در شهرداری با میانگین ۷۰ درصد اجرا کردیم. و برنامه را می‌شود اجرا کرد و مجری خوب می‌خواهد.

برنامه هفتم محصول دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم است

او ادامه داد: برنامه‌ها برای نوشتن هستند و کمتر به اقتضائات آن اشاره می‌شود. با فساد مجریان غیرمعتقد به این برنامه‌ها مواجهیم. چون برنامه‌ها مقیاس مشخص و متصدیان مشخصی ندارد.

زاکانی بیان کرد: قانون برای اجراست. اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد نباید خود را برای مسئولیتی پیشنهاد دهد. برنامه هفتم محصول دولت آقای رئیسی و مجلس یازدهم است مهمترین اقدام ما عملیاتی کردن آن در بسته‌های سالانه و بودجه سالانه است. پایبندی ما به برنامه یک اصل است. دو جهت معیشت مردم را دنبال می‌کنیم و در کنار آن توسعه کشور در زیرساخت‌ها را خواهیم داشت و اولویت بندی برای ما مهم است. با پیشرانی تعلیم و تربیت امکانی فراهم می‌شود که برنامه را با توانمندی‌های کشور انجام دهیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: در جهان نوع برنامه ریزی به صورت متدوال مورد بازنگری است و برنامه پنج سال مفید است و اگر ایرادی داشت با لایحه میتوان آن را اصلاح کرد.

صد در صد مردم بیمه می‌شوند

زاکانی افزود: ۷۰ درصد مردم بسته معیشتی دریافت می‌کنند که کسی سر گرسنه بر بالین نگذارد و فقر مطلق را کاهش دهیم. آموزش امکان می‌دهد به جای ماهی دادن ماهیگیری یاد دهیم و مردم سبد دارایی‌هاشون افزایش یابد. توان خرید مردم پایین آمده و باید آن را بالا ببریم.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن با تجربه بسیار خوبی که در شهرداری تهران داشتم، همیشه غصه میخوردم چرا نمی‌شود برای کل کشور کاری انجام داد. در آخرین جلسه با آقای رئیسی آن را پیشنهاد دادم و خیلی استقبال کرد. توزیع یارانه برای انرژی هم در دستور کار دارم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هفته پیش آقای مخبر افتتاح ۲۰۳ هزار مسکن را افتتاح کردند که به تولید و اشتغال در کشور کمک می‌کند، لذا نیازمند بسته‌های مشخص برای رفع موانع برای امکان و توسعه هستیم.

زاکانی اظهار کرد: ما مثل زمان دفاع مقدس که امام فرمود جنگ در راس امور است الان تولید در راس امور است و اگر به مردم تکیه کنیم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: زمانی که رئیسی دولت را گرفت ضریب جینی ۳۹ صدم درصد و سال بعد ۶  صدم درصد کم شد. با توجه به اقشار محروم، جامعه عدالت را باید در جامعه تسری دهیم. در این بخش یک بسته‌ای را به عنوان رفاه در نظر گرفتیم و هدف اول ناظر بر سلامت مردم است.

او تاکید کرد: صد در صد مردم بیمه می‌شوند و ۷۰ درصد بیمه تکمیلی و بقیه درمان رایگان می‌شود. همچنین بیماری صعب العلاج رایگان درمان می‌شود تا مردم به غیر از درد بیماری، درد دیگری نکشند.

زاکانی اظهار کرد: بالاترین توانمندی کشور مردم هستند و به راحتی برنامه قابل اجراست. هدف ۸ درصد معقول است و باید از آن بالاتر رفت. دهه ۹۰ دهه عبرت است و رشد اقتصادی میانگینش صفر بوده است.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: معتقدم با بسیج امکانات کشور و برنامه ریزی دقیق با تکیه به مردم برنامه را اجرا کرد. برای پیشرفت کشور نیازمند پیشران‌ها هستیم تا تولید را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: در کشور تهدی‌دها و فرصت‌هایی است و برای ساخت فرصت‌ها باید تامل اساسی کرد. بخشی آگاهی و بخشی چیره شدن بر دیوان اسلاری است و دولت نمی‌تواند به تنهایی برنامه را ایجاد کند و نیاز به حلقه‌ها و اسطه‌ها ست.

زاکانی اظهار کرد: مدیریت محلی و شورا‌ها می‌توانند با تکیه بر دولت کار‌های بزرگی را انجام دهند. در شهرداری تهران با هماهنگی با دولت رئیسی توانستیم توسعه خدمات داشته باشیم.

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.