وقتی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرعه‌کشی شد و ما با مراکش، پرتغال و اسپانیا در گروه مرگ قرار گرفتیم، کارلوس کیروش سرمربی وقت تیم ملی با صراحت تاکید می‌کرد یکی از مهم‌ترین شروط برای زنده ماندن در گروه مرگ و زندگی کردن کنار بزرگان فوتبال جهان، پیروز شدن مقابل مراکشی‌هاست. او به خوبی […]

- هدیه نفیس یک غریبه به ایران/ سورپرایز بزرگ ملی پوشان ایرانی در روسیه

وقتی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرعه‌کشی شد و ما با مراکش، پرتغال و اسپانیا در گروه مرگ قرار گرفتیم، کارلوس کیروش سرمربی وقت تیم ملی با صراحت تاکید می‌کرد یکی از مهم‌ترین شروط برای زنده ماندن در گروه مرگ و زندگی کردن کنار بزرگان فوتبال جهان، پیروز شدن مقابل مراکشی‌هاست. او به خوبی می‌دانست اگر حریف آفریقایی را ببریم بچه‌ها آن‌قدر انگیزه پیدا می‌کنند که مقابل اسپانیا و پرتغال بهترین نمایش خود را ارائه می کنند و روی همین اصل مدت‌ها بر روی مراکش متمرکز شده و حتی بازی‌های تدارکاتی خودمان را هم بر پایه همین تیم انتخاب می‌کرد.

دو تیم ۲۵ خرداد ماه سال ۱۳۹۷ در روسیه اولین مسابقه خود در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ را برگزار کردند و ما با وجود این‌که در ۲۰ دقیقه اول اصلا خوب نبودیم، آرام آرام بهتر شدیم و در نیمه دوم کاملا روان‌تر کار کردیم ولی مسابقه تا آخرین لحظات وقت‌های تلف‌شده با تساوی بدون گل جلو رفت. در همان لحظات ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که توپ را از جناح چپ به درون محوطه جریمه مراکش فرستادیم و عزیز بوهدوز، بازیکن حریف هدیه‌ای باورنکردنی به ما داد. عزیز دروازه تیم خودشان را باز کرد تا عزیز ایرانی‌ها شود!

بازی را با یک گل بردیم و همه از خوشحالی سر به آسمان ساییدیم. این دومین پیروزی تاریخ تیم ملی فوتبال ایران در ادوار قابت‌های جام جهانی بود. بردی که ۲۰ سال پس از شکست دادن آمریکا حاصل شد.

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.