پرتغال در سال ۲۰۱۶ در فرانسه توانست برای اولین مرتبه طعم شیرین قهرمانی در یک تورنمنت رسمی‌را بچشد. اکنون هشت سال از آن قهرمانی خاطره انگیز گذشته و به نظر می‌رسد رونالدو و هم‌تیمی‌هایش یکی از تیم‌های جذاب و البته مدعی برای کسب قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ باشند. پس از حذف پرتغال به دست مراکش […]

- کلوب| یاران رونالدو بوی قهرمانی می‌دهند

پرتغال در سال ۲۰۱۶ در فرانسه توانست برای اولین مرتبه طعم شیرین قهرمانی در یک تورنمنت رسمی‌را بچشد. اکنون هشت سال از آن قهرمانی خاطره انگیز گذشته و به نظر می‌رسد رونالدو و هم‌تیمی‌هایش یکی از تیم‌های جذاب و البته مدعی برای کسب قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ باشند.

پس از حذف پرتغال به دست مراکش در یک چهارم نهایی جام جهانی قطر، روبرتو مارتینس جانشین سانتوش شد و تغییر و تحولات در سبک و سیاق بازی پرتغالی‌ها رسماً کلید خورد. شاگردان روبرتو مارتینس در ده دیدار مرحله مقدماتی یورو، به ده برد رسیدند و با سی و هفت گل زده و تنها دو گل خورده موفق شدند صعود خود را به مرحله اصلی رقابت‌ها با رکورد صددرصد امتیازات قطعی کنند.

در پنج دیدار اخیر هم که آنها در قالب بازی‌های دوستانه به مصاف رقبا رفتند، به سه برد و دو باخت دست پیدا کردند. نتایجی که باعث شده طرفداران پرتغال به قهرمانی بیش از همیشه امیدوار باشند.

پرتغال در رقابت‌های یورو در گروهی قرار گرفته که نسبتا راحت است و تمامی‌حدس‌ها و گمان‌ها مبنی بر این است که پرتغالی‌ها به عنوان تیم اول از گروه F به مرحله حذفی صعود می‌کنند. هرچند که این پیش بینی‌ها، فقط روی کاغذ است و هر کدام از سه تیم جمهوری چک، گرجستان و ترکیه می‌توانند شگفتی ساز گروه لقب بگیرند.

اما کریس رونالدو کاپیتان و فوق ستاره پرتغالی در ششمین یوروی خود آماده تر از هر زمانی تشنه درخشش و مثل همیشه برای شروع چنین تورنمنت‌هایی سرشار از انگیزه و انرژی است.

از طرفی دیگر روبرتو مارتینس تیم بسیار خوبی را روانه این رقابت‌ها کرده است. تیمی با بازیکنان جوان و مهره‌هایی که به اندازه کافی با تجربه خود، پا به این رقابت‌ها می‌گذارند.

البته که نباید فراموش شود همه این موارد حول و محور رونالدو برنامه ریزی می‌شود و تمامی نگاه‌ها معطوف به CR7 است. اهالی فوتبال منتظر درخشش و رکوردهای تازه او در این تورنمنت هستند؛ دارنده رکورد بیشترین تعداد بازی و بیشترین گل در ادوار جام ملت‌های اروپا اگر یک پاس گل در یورو ۲۰۲۴ ثبت کند، می‌تواند عنوان بیشترین پاس گل در تاریخ جام ملت‌های اروپا را هم از آن خود کند.

سبک بازی پرتغال مارتینس شباهت زیادی به بلژیکی دارد که او در همان سال‌های ابتدایی حضورش روی نیمکت شیاطین سرخ ساخت. تیمی که جهانی شد و مربی اسپانیایی با آن به مقام سوم جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه رسید.

در بدو ورود مارتینس به پرتغال، رسانه‌های این کشور نگرانی‌هایی از بابت بودن یا نبودن رونالدو در تیم ملی داشتند. اما پس از گذشت زمان و شناخت سرمربی و کاپیتان از یکدیگر، چنین تهدیدی به فرصت تبدیل شد و حالا مارتینس، رونالدو و دیگر بازیکنان پرتغال برای سوت اولین بازی خود مقابل جمهوری چک، لحظه شماری می‌کنند.

پرتغال در کنار سایر مدعیان همیشگی مانند ایتالیا، آلمان، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، هلند و حتی بلژیک قرار می‌گیرد و باید نشست و به انتظار ماند که در پایان این ماراتن یک ماهه، کدام مدعی جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. البته که امکان دارد مثل گذشته قهرمان از دل این مدعیان سنتی نباشد و تیم گمنامی بتواند جهان فوتبال را شگفت زده کند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبـر ورزشی

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.