به گزارش زیرنویس از خوزستان؛ مجید نبی‌پور به گذشت بیش از ۲۸ سال از آغاز این طرح اشاره و بیان کرد: ۵۰ هزار هکتار مربوط به ایلام و بقیه مربوط به خوزستان است. وی ادامه داد: این طرح هدیه مقام معظم رهبری به مردم خوزستان بود که شامل هفت محور از جمله دامپروری، صنایع تبدیلی، […]

به گزارش زیرنویس از خوزستان؛ مجید نبی‌پور به گذشت بیش از ۲۸ سال از آغاز این طرح اشاره و بیان کرد: ۵۰ هزار هکتار مربوط به ایلام و بقیه مربوط به خوزستان است.

وی ادامه داد: این طرح هدیه مقام معظم رهبری به مردم خوزستان بود که شامل هفت محور از جمله دامپروری، صنایع تبدیلی، آموزش و ترویج، نظام بهره برداری آب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در فاز اول این طرح به عملیات آبی و خاکی پرداخته شد اظهار کرد: در ۲۵۰ هزار هکتار فاز اول به تسطیح اراضی، ایجاد شبکه و ایستگاه پمپاژ پرداخته شد و اعتبارات در این زمینه هزینه شد و به محورهای دیگر پرداخته نشد.

وی ادامه داد: برای استفاده بهتر از زمین عملیات زیرساختی در زمین انجام شد با این وجود همه اعتبار نباید برای عملیات زیرساختی هزینه می‌شد و دیگر محورها نیز باید در نظر گرفته می‌شد.

نبی‌پور با بیان اینکه عملیات تکمیلی فاز اول تکمیل نشد و مطالعات فاز دوم نیز نیمه کاره مانده تصریح کرد: برای تامین اعتبار جهت مطالعات و عملیات تکمیلی فاز دوم این طرح، ۲۰ درصد از نیشکر که متعلق به دولت است به فروش رفت که حدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال است که برای فاز دوم هزینه خواهد شد.

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.