میز خدمت یا خدمت برای میز
میز خدمت یا خدمت برای میز

باتوجه‌به گذشت زمان تعیین شده برای راه‌اندازی «میز خدمت الکترونیک» در ساختار دولت، آیا تاکنون نباید این امر تحقق پیدا کرده و به خدمات‌دهی می‌پرداخت؟

زیرنویس، گروه جامعه– بارها دیده و یا شنیده‌ایم که سازمان‌ها به نسبت نوع فعالیت خود اقدام به برپایی میز خدمت کرده و هدف از آن را نیز حضور بی‌واسطه مسئولین در جمع مردمِ مسئله‌مند دانسته‌اند. اما باتوجه‌به گذشت زمان تعیین شده برای راه‌اندازی «میز خدمت الکترونیک» در ساختار دولت، آیا تاکنون نباید این امر تحقق پیدا کرده و به خدمات‌دهی می‌پرداخت؟

به گزارش زیرنویس، در برپایی و تداوم میز خدمت الکترونیک در بسیاری از سازمان‌ها و ادارات دولتی (چه به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها و چه برای سهولت مراجعین) چند نکته قابل‌بررسی است:

 ۱- مسئلهٔ مطرح شده توسط ارباب‌رجوع اگر عمومیت دارد، رسیدگی به مشکل فردی مشکل راه‌حل و دردی را دوا نمی‌کند و نیاز است برای حل آن تصمیمی جدی گرفته شود.

 ۲- اگر مسئلهٔ مطرح شده توسط افراد به دلیل ناآگاهی‌شان از خدمات سازمان مربوطه است باید آن بخش سازمان اصلاح شود.

 ۳- اگر کوتاهی در خدمات رسانی اتفاق افتاده مسئول آن باید پاسخگو باشد و توبیخ شود.

 ۴-در آخر، مگر آن که ماهیت میز خدمت را چانه‌زنی ببینیم. یعنی جایی که افراد برای خواسته‌های نا به‌ جای خود بتوانند راهی پیدا کنند و از میان‌بر استفاده کنند!

 حالا شما بگویید واقعاً میز خدمت چه توجیه قانونی‌ای دارد؟ آیا میز خدمت هست هست یا خدمت برای میز؟!