به گزارش زیرنویس،علی بیت‌الهی، دبیر کارگروه ملی زلزله و لغزش لایه‌های زمین از خطر فرونشست زمین در اطراف حرم امام هشتم شیعیان خبر داد. بیت‌الهی در خصوص رسیدن فرونشست به شمال غربی مشهد، گفت: « این فرونشست که حدود ۲۰ سانتیمتر است وارد شهر شده و به تدریج به مرکز شهر توسعه یافته و حوالی […]

به گزارش زیرنویس،علی بیت‌الهی، دبیر کارگروه ملی زلزله و لغزش لایه‌های زمین از خطر فرونشست زمین در اطراف حرم امام هشتم شیعیان خبر داد.

بیت‌الهی در خصوص رسیدن فرونشست به شمال غربی مشهد، گفت: « این فرونشست که حدود ۲۰ سانتیمتر است وارد شهر شده و به تدریج به مرکز شهر توسعه یافته و حوالی حرم امام رضا و اماکن مذهبی را درگیر می‌کند.»

به گفته دبیر کارگروه ملی زلزله، “پهنه‌های فرونشستی در استان خراسان رضوی ۵ برابر وسعت فرونشست‌های اصفهان است که جزو استان‌های وسیع فرونشست محسوب می‌شود”.

استان خراسان رضوی از نظر وسعت پهنه‌های فرونشستی در حال حاضر در کشور رکوردار است و کارشناسان معتقدند این فرونشست‌ها در بلند مدت ویرانگر خواهند بود.

بیت‌الهی دلیل فرونشست زمین را “افت سطح آب زیرزمینی” دانست که در برخی از استان‌ها این موضوع به “مرز بحران” رسیده‌ است.

 

منبع خبر: رکنـا

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.