قطعنامه علیه ایران تیر خلاصی بر پیکر شورای حکام و آژانس انرژی اتمی است
قطعنامه علیه ایران تیر خلاصی بر پیکر شورای حکام و آژانس انرژی اتمی است

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اقدام شورای حکام علیه ایران غیرفنی، غیرحرفه‌ای، غیرمرتبط و با یک رویکرد کاملا سیاسی تنظیم شده است.  وی اظهار کرد: به نظر می‌آید […]

ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: اقدام شورای حکام علیه ایران غیرفنی، غیرحرفه‌ای، غیرمرتبط و با یک رویکرد کاملا سیاسی تنظیم شده است. 

وی اظهار کرد: به نظر می‌آید این اقدام شورای حکام باعث خدشه‌دار شدن وجهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام می‌شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم بیان کرد: آژانس و شورای حکام باید بدون ملاحظات سیاسی وارد مسائل و موضوعات هسته‌ای کشور‌ها شوند، اما آژانس و شورای حکام با رویکردی سیاسی به موضوع نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایران در برابر پادمان به تعهدات خود کاملا پایبند بوده و به تعهداتش عمل کرده است همچنین هیچ اقدام فراپادمانی را ایران نپذیرفته و نخواهد پذیرفت، چون منافع ملی ما ارجح است.

عزیزی بیان کرد: توصیه ما به شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تحت تاثیر قدرت‌های زیاده خواه، سلطه‌جو و وابسته به اردوگاه آمریکا قرار نگیرند و سعی کنند مشی فنی، تخصصی و بدون جانبداری سیاسی خود را حفظ کنند. 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من این قطعنامه علیه ایران تیر خلاصی بر پیکر آژانس و شورای حکام است، چون وارد بحث‌هایی می‌شود که انتهای داستان کاملا مشخص است، چون یک رویکرد جانبدارانه سیاسی است ضمن اینکه ایران با شفافیت کامل با مسائل برخورد کرده و بسیاری از خواسته‌های آژانس را تامین کرده است.

وی افزود: هر دو مرکزی که موردنظر آژانس بوده مورد همکاری ایران بوده است، اما چون این‌ها نتوانستند از اطلاعاتی که دریافت کردند ادعای خود را اثبات کنند به بهانه‌جویی روی آورده‌اند و این رفتار همراه با بهانه‌تراشی و بهانه‌جویی سیاسی است.

عزیزی گفت: وقتی یک سازمانی رویکردش بهانه‌جویی و سیاسی‌کاری باشد هرقدر برایش ادله و استدلال بیاوری نمی‌خواهد آن را بپذیرد و چون نمی‌خواهد بپذیرد بهتر است در این مسیری که دارد می‌رود برود تا بداند چه اشتباهی کرده است.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.