اعلام سه عامل مهم در تحکیم روابط عاطفی ایران و عراق
اعلام سه عامل مهم در تحکیم روابط عاطفی ایران و عراق

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آیت الله سید مجتبی حسینی در دفتر رهبری در نجف اشرف، مسائل مهمی در رابطه با روابط ایران و عراق و حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.  در این دیدار، آیت‌الله حسینی عراق را کشوری در حال تکامل توصیف و […]

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با آیت الله سید مجتبی حسینی در دفتر رهبری در نجف اشرف، مسائل مهمی در رابطه با روابط ایران و عراق و حوزه‌های علمیه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. 

در این دیدار، آیت‌الله حسینی عراق را کشوری در حال تکامل توصیف و اظهار کرد: بحمدالله ایران‌ستیزی و ایران‌گریزی روز به روز در عراق در حال کاهش است.

 او با اشاره به سه عامل مهم در تحکیم روابط عاطفی دو ملت ایران و عراق، یعنی شهادت شهید سلیمانی، عملیات وعده صادق و شهادت حضرت آیت‌الله رئیسی گفت: همدردی مرجعیت و دولت و ملت عراق در این حوادث شگفت‌آور و مایه مباهات بود.

آیت‌الله حسینی با تأکید بر پویایی اندیشه در حوزه نجف و نوع واکنش دفاتر و بیوت علماء در خصوص حادثه غزه ادامه داد: موضوع جهاد تبیین و مقابله با اندیشه‌های انحرافی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 گفتنی است که طبق گفته او، برنامه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی در نجف اشرف و سایر شهر‌های عراق با استقبال مواجه می‌شود و توضیحاتی در خصوص فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات طلاب ایرانی مقیم نجف ارائه کرد و ضرورت هجرت طلاب و تقویت نگاه بین‌المللی را یکی از بایسته‌های امروز حوزه‌های علمیه دانست.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی پیرامون سفر خود به عراق و دیدار‌های انجام شده گفت: در این دیدار تلاش شد موضوع گفتمان‌سازی تمدن نوین اسلامی و ضرورت تمدن‌پژوهی مورد توجه قرار گیرد.

او افزود: با کسب تجارب تمدنی کشور‌ها و معرفی مؤسساتی که به تربیت تمدنی می‌پردازند و همچنین معرفی هنر تمدنی، باید گام‌های ابتدایی را در گفتمان‌سازی موضوع تمدن نوین اسلامی برداریم.

گفتی است که رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، توضیحاتی در خصوص جایزه جهانی شهید صدر و ضرورت بین‌المللی شدن اندیشه‌ها و نظریات جدید در حوزه‌های علمیه ارائه کرد.

منبع: روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.