دانشمندان بلژیکی هشدار دادند: دسرهای شکلاتی سرطان‌زاست!
دانشمندان بلژیکی هشدار دادند: دسرهای شکلاتی سرطان‌زاست!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان هشدار می دهند که برخی از دسرهای شکلاتی که از فروشگاه خریداری می‌شوند ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشند که می تواند به DNA شما آسیب برساند و باعث سرطان شود. دانشمندان دریافتند که خوراکی‌های محبوب شکلات دار مثل کیک های شکلاتی حاوی سطوح […]

- دانشمندان بلژیکی هشدار دادند: دسرهای شکلاتی سرطان‌زاست!

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از دیلی میل، محققان هشدار می دهند که برخی از دسرهای شکلاتی که از فروشگاه خریداری می‌شوند ممکن است حاوی مواد شیمیایی خطرناکی باشند که می تواند به DNA شما آسیب برساند و باعث سرطان شود.

دانشمندان دریافتند که خوراکی‌های محبوب شکلات دار مثل کیک های شکلاتی حاوی سطوح بالایی از مواد سرطان زا هستند که در طول فرآیند تولید آزاد می‌شوند.

این ترکیبات هنگام برشته شدن دانه‌های کاکائو ایجاد می‌شوند تا به دسرها در حین آماده سازی طعم شکلاتی بدهند. محققان موسسه علوم و فناوری زیست مولکولی لویان (IBST) در بلژیک گفتند که مولکول‌هایی به نام کربونیل‌های غیراشباع آلفا و بتا هنگام تفت دادن دانه‌های کاکائو و پس از افزودن کره کاکائو تشکیل می‌شوند.

به گفته محققان این مرکز این پدیده ای است که بیشتر در غذاهای تولید انبوه رخ می‌دهد، زیرا شرکت‌ها از دمای پخت بالاتری استفاده می‌کنند که طعم ها و عطرهای پیچیده تری را در محصولاتشان آزاد می‌کند.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.