عکسی از اولین سردیس رئیسی که پُربازتاب شد
عکسی از اولین سردیس رئیسی که پُربازتاب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین سردیس شهید جمهور در کشور در زاهدان با حضور مسوولان و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه رونمایی شد.

علی سرگزی امروز، شنبه در حاشیه این رونمایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سردیس توسط محمد سمیمی هنرمند سیستان و بلوچستان که در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت دارند در مدت ۲ هفته کار شبانه روزی ساخته شد و این هنرمند با ابزار هنر ارادت خود را به خادم فرهنگ نشان داد.

وی با اشاره به اینکه آماده سفر شهید رئیسی به سیستان و بلوچستان بودیم، افزود: تقدیر الهی طور دیگری رقم خورد و قطعاً این استان از موهبت این شهید بزرگوار در دوران ریاست جمهوری در مباحث عمرانی، فرهنگی و هنری بهرمند شد و قرار بود امسال طرح‌های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر با حضور این شهید بزرگوار افتتاح شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید از ظرفیت هنرمندان استان استفاده کنیم، ادامه داد: این ظرفیت در هنرمندان استان وجود دارد که این سردیس‌ها را برای سایر دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها طراحی و اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت گذرگاه مفاخر سیستان و بلوچستان می‌تواند ظرفیت‌های هنری و فرهنگی این منطقه را شکوفا کند.

محمد امین براهویی شهردار زاهدان نیز در این مراسم گفت: ایجاد گذرگاه مفاخر سیستان و بلوچستان در بلوار جمهوری این شهرستان یکی از برنامه‌های شهرداری است که با رایزنی با انجمن مفاخر کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست و شورای شهر اسلامی زاهدان بودجه این طرح را تصویب و هم اکنون در مرحله شناسایی مفاخر این استان به صورت کارشناسی هستیم.

ایسنا

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.