ادامه روزهای خونین بورس در خرداد؟
ادامه روزهای خونین بورس در خرداد؟

اکو نگار نوشت: بازار سرمایه در هفته ای که همچنان دامنه نوسان محدودتری داشت، با ریزش شدید آغاز به کار کرد. وضعیت بورس به قدری درسه روز اول هفته وخیم بود که شاخص کل بورس در آستانه شکستن حمایت روانی ۲ میلیون واحد قرار گرفته بود. در نهایت در دو روز پایانی هفته کاری، با […]

- ادامه روزهای خونین بورس در خرداد؟

اکو نگار نوشت: بازار سرمایه در هفته ای که همچنان دامنه نوسان محدودتری داشت، با ریزش شدید آغاز به کار کرد. وضعیت بورس به قدری درسه روز اول هفته وخیم بود که شاخص کل بورس در آستانه شکستن حمایت روانی ۲ میلیون واحد قرار گرفته بود. در نهایت در دو روز پایانی هفته کاری، با برخورد به کف حمایتی قدرتمند صعودی شد و تقریبا نیمی از راهی که رفته بود را بازگشت.

بازدهی منفی بورس در هفته اول خرداد

شاخص کل در این هفته بازدهی منفی ۱.۳۱ درصدی داشت و از ۲ میلیون ۱۱۲ هزار واحد به ۲ میلیون و ۸۶ هزار واحد کاهش یافت.

همچنین شاخص کل در روندی مشابه، با ریزش از ۶۹۳ هزار به ۶۸۵ هزار واحد، سقوط ۱.۲۳ درصدی را تجربه کرد.

روند صعودی خروج پول حقیقی از بازار سهام

 در طول هفته ابتدایی خرداد ماه، به صورت میانگین روزانه ۴ میلیارد و ۸۲۰ میلیون حجم معاملاتی در بازار سهام وجود داشت که هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان ارزش نقدی آن بود. بازار سرمایه در این هفته با خروج هزار و ۶۱۹ میلیارد تومانی پول حقیقی مواجه شد که نسبت به هفته پیش روند خروج سرمایه حقیقی بیشتر بود.

کدام نمادها بیشترین بازدهی را داشتند؟

در میان نمادهای بورسی، سهام نبروج با ۱۰.۲ درصد، شکلر با ۸.۶۵ درصد، شهر با ۸.۶۱ درصد، تفیرو با ۸.۰۳ درصد و ثجوان با ۷.۹۴ درصد بیشترین بازدهی در طول هفته ای که گذشت را داشتند.

نمادهایی که بیشترین افت را داشتند

همچنین سهام مادیرا با ۹.۶۲ درصد، وثنو با ۹.۵۵ درصد، ومشان و زماهان با ۹.۲۱ درصد و ثعتما با ۹.۱۷ درصد کاهش بیشترین افت را در میان سهام بازار سرمایه در هفته گذشته داشتند.

جذب بیشترین پول حقیقی توسط این نمادها

سهام وخارزم با ۳۵.۴ میلیارد، نوری با ۲۷.۹ میلیارد، زفکا با ۱۴.۷ میلیارد، غبهار با ۱۲.۶ میلیارد و وارس با ۹.۱ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

خروج بیشترین پول حقیقی از این نمادها

به همین ترتیب، سهام بوعلی با ۹۱.۹ میلیارد، فملی با ۸۶.۷ میلیارد، فولاد با ۸۴ میلیارد، شستا با ۷۱.۵ میلیارد و وبملت با ۵۲.۵ میلیارد تومان بیشترین خروج سرمایه حقیقی را تجربه کردند.

شایان ذکر است بازار سرمایه در پایان اردیبهشت، پس از درگذشت ریاست جمهور، به دلیل کنترل هیجانات و حفظ ارزش سرمایه با دامنه نوسان محدودتری به کار خود ادامه می دهد.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.