شاهنامه شناسنامه ملت ایران است 
شاهنامه شناسنامه ملت ایران است 

 هوشنگ طالع، تاریخ‌دان، شاهنامه‌‎شناس و نویسنده کتب متعدد ایران‌شناسی در نشست خبری بزرگداشت فردوسی و بررسی شاهنامه همچنین رونمایی از نخستین کتاب تاریخ کامل ایران براساس شاهنامه که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان این‌که شاهنامه بازمانده اوستای کهن است، گفت: اوستا به معنای دانش نامه است در اوستا فقط مسائل دینی […]

- شاهنامه شناسنامه ملت ایران است 

 هوشنگ طالع، تاریخ‌دان، شاهنامه‌‎شناس و نویسنده کتب متعدد ایران‌شناسی در نشست خبری بزرگداشت فردوسی و بررسی شاهنامه همچنین رونمایی از نخستین کتاب تاریخ کامل ایران براساس شاهنامه که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان این‌که شاهنامه بازمانده اوستای کهن است، گفت: اوستا به معنای دانش نامه است در اوستا فقط مسائل دینی وجود ندارد مسائل زمین شناسی، جامعه شناسی و تبارشناسی است. 

او اوستا را دانش نامه ایرانیان دانست که دارای نسل‌های گوناگون بوده است. 

این شاهنامه شناس بیان کرد: برای اثبات اینکه ایرانیان همیشه پیروی آیین زرتشت بودند تاریخ ایران را حدود ۱۰۰۰ سال پاک کردند، اما ۴ هزار سال تاریخ ما باقی مانده است. 

 طالع گفت: پیشنهاد می‌کنم پژوهشکده‌ای ایجاد شود تا در شاهنامه به عنوان گنج بزرگی که در دست است، کاوش شود. 

در ادامه علیقلی محمودی بختیاری، زبان‌شناس، شاهنامه پژوه، نویسنده و مدرس دانشگاه و از پژوهندگان فرهنگ و زبان‌های باستانی، نیز افزود: نسل جوان و ایرانی باید نسبت به تاریخ کشور خود آگاهی پیدا کند؛ شاهنامه، شناسنامه ملت ایران است.

منبع: ایسنا

+

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.