اژد‌های سرخ به میدان نفت عراق پا گذاشت
اژد‌های سرخ به میدان نفت عراق پا گذاشت

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از بلومبرگ، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بغداد به دنبال افزایش تولید گاز داخلی برای مصارف داخلی و کاهش وابستگی به واردات گاز از ایران است. در مناقصه‌ای که اخیراً برگزار شد، ۲۹ پروژه در مرکز، جنوب و غرب عراق به ۲۰ شرکت از جمله گروه‌های اروپایی، […]

- اژد‌های سرخ به میدان نفت عراق پا گذاشت

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از بلومبرگ، این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بغداد به دنبال افزایش تولید گاز داخلی برای مصارف داخلی و کاهش وابستگی به واردات گاز از ایران است.

در مناقصه‌ای که اخیراً برگزار شد، ۲۹ پروژه در مرکز، جنوب و غرب عراق به ۲۰ شرکت از جمله گروه‌های اروپایی، چینی، عربی و عراقی واگذار شد. نکته قابل توجه غیبت شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی در این مناقصه‌ها بود، حتی با وجود سفر اخیر محمد شیعه، نخست وزیر عراق، به ایالات متحده و دیدار با نمایندگان این شرکت‌ها.

برندگان این مناقصه عمدتاً شرکت‌های چینی بودند. گروه نفت و گاز طبیعی ژونگمن (ZPEC) توسعه میدان‌های شمالی بغداد شرقی و فرات میانه را بر عهده خواهد گرفت. گروه انرژی یونایتد چین میدان الفاو را در جنوب بصره توسعه می‌دهد و شرکت‌های ژن هوآ و ژئو جید به ترتیب میدان‌های قرنین و زرباطیه را توسعه خواهند داد.

عراق امیدوار است با این سرمایه‌گذاری‌های جدید، تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ از ۵ میلیون بشکه در روز به ۶ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. این کشور که زمانی هدف تبدیل شدن به رقیب عربستان سعودی را در نظر داشت، با چالش‌های متعددی در توسعه بخش نفت خود روبرو بوده است. شرایط نامطلوب قراردادها برای سرمایه‌گذاران و درگیری‌های داخلی، از جمله موانعی هستند که عراق برای رسیدن به اهداف نفتی خود باید از آنها عبور کند.

با وجود این چالش‌ها، عراق مصمم است به سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز خود ادامه دهد و به نظر می‌رسد چین در این مسیر به عنوان شریک اصلی این کشور ایفای نقش خواهد کرد. خروج غول‌های نفتی غربی از عراق فرصتی را برای شرکت‌های چینی فراهم کرده تا جای پای خود را در این کشور استراتژیک تقویت کنند.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.