انتخابات مجلس رقابت درونی اصولگرایان بود که اختلافات را آشکارتر کرد!
انتخابات مجلس رقابت درونی اصولگرایان بود که اختلافات را آشکارتر کرد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، با برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تکلیف کرسی های خانه ملت کاملا روشن شده است. مردم با آرای خود ترکیب و آرایش خانه ملت را تغییر اساسی داده اند. نمایندگان منتخب مردم در حالی پای به خانه ملت می گذارند که کشور در حوزه های اقتصادی، سیاسی […]

- انتخابات مجلس رقابت درونی اصولگرایان بود که اختلافات را آشکارتر کرد!

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، با برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تکلیف کرسی های خانه ملت کاملا روشن شده است. مردم با آرای خود ترکیب و آرایش خانه ملت را تغییر اساسی داده اند.

نمایندگان منتخب مردم در حالی پای به خانه ملت می گذارند که کشور در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با مشکلات غیرقابل انکاری دست و پنجه نرم می کند.

برخی از چهره های سیاسی و صاحب نظران در گفت وگو با «اطلاعات آنلاین» در جریان ثبت نام و تایید صلاحیت ها و همچنین برگزاری دو مرحله انتخابات درباره تاثیرگذاری مجلس دوازدهم تردید‌هایی جدی را مطرح کرده اند.

ناصر قوامی، نماینده ادوار مجلس با اشاره به ترکیب نهایی مجلس دوازدهم می‌گوید: مجلس که به تاکید امام (ره) باید در راس امور باشد، این روز‌ها از این تعریف فاصله گرفته است. در واقع یکسری تندروی‌ها و البته نگاه‌های سلیقه‌ای نهاد قوه مقننه را بی اثر کرده است. آنهم در شرایطی که کشور به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریمی وضعیت نابسامانی دارد و در نتیجه کشور و مردم بیش از پیش به دولت و مجلس کارآمد احتیاج دارند. اما نه دولت دولتی است که گره گشا باشد و نه مجلس مجلسی است که بتواند دغدغه‌های جامعه را رفع کند.

این فعال سیاسی بر این باور است که انتخابات مجلس دوازدهم در فضای رقابتی برگزار نشد و اصولگرایان در این انتخابات صرفا یک جدال انتخاباتی درون جریانی داشه اند.

به گفته وی، خط مشی مجلس دوازدهم را می توان استمرار مجلس یازدهم دانست.

وی تاکید می کند که سازوکار این انتخابات نشان داد که قرار نیست جامعه از تنگنا‌های اقتصادی، فشار‌های اجتماعی و … رهایی پیدا کند.

قوامی می‌افزاید: البته تعدادی از چهره‌های اصلاح طلب و معتدل هم مجوز حضور در دوازدهمین دوره قوه مقننه را دارند و البته بهتر از اصولگرایان درد مردم را می‌شناسند و حتما همه تلاش خود را به کار خواهند بست تا قدمی مثبت در راستای رضایتمندی جامعه داشته باشند. اما واقعیت این است که نمی‌توانند موثر باشند. زیرا تفکر تندرویی در فضای سیاسی و اجرایی کشور قرار دارد تا تحرکات رقیبان سیاسی خود را خنثی کنند.

وی می گوید که فضا به گونه ای است که اگر حتی نمایندگان معتدل نیز اکثریت مجلس را تصاحب می‌کردند، بازهم نمی‌توانستند گرهی از گره‌های موجود را باز کنند.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به اختلافات درون گروهی اصولگرایان تصریح کرد: اصولگرایان در غیاب مهره‌های اصلاحات به تنهایی در میدان رقابت انتخاباتی قدم علم کردند. اما به دلیل اختلافات دیدگاهی خود نتوانستند به اتحاد و انسجام داخلی برسند. با این حال انتظار این است که به هشدار رهبری مبنی بر کنار گذاشتن اختلاف در صحن مجلس عمل کنند.

قوامی در پایان یادآور می‌شود: درباره بحث‌هایی که در رابطه با ریاست مجلس شنیده می‌شود، نظر من این است که قالیباف بازهم در این دوره رییس می‌ماند و به نظر من مشکل خاصی هم نخواهد داشت. این درست که رقبای اصولگرای رییس مجلس سفت و سخت درصدد مقابله هستند، اما نباید فراموش کرد که تعداد زیادی از مستقلین به احتمال زیاد همچنان خواستار این هستند که قالیباف نفر اول مجلس باشد.

منبع: اطلاعات انلاین

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.