چند روزی است ابهاماتی درباره پخش تبلیغات بازرگانی پرحجم برای دو پلتفرم خدماتی در فضایمجازی مطرح شده که روابط عمومی صدا و سیما نسبت به این ابهامات واکنش نشان داد.
برخی از کانالهای مجازی و سایتهای خبری ابهامی را درباره پخش تبلیغات دو پلتفرم خدماتی «ازکی و دیجیکالا» منتشر کردند.
روابط عمومی سازمان صدا و سیما در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره چرایی پخش تبلیغات بازرگانی دو سکوی خدماتی «دیجی کالا» و «ازکی» اطلاعیهای صادر کرد.
به گزارش زیرنویس، متن اطلاعیه به این شرح است:
«قراردادهای این دو سکو در اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما، مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و ضوابط پذیرش و پخش آگهیهای بازرگانی منعقد و اجرایی شده است. ملاک پذیرش و پخش تبلیغات بازرگانی برای تمام صاحبان آگهی، قانون و مجوزهای قانونی است که هریک از صاحبان آگهی متناسب با تولیدات یا خدمات خود باید آنها را از مبادی مختلف دریافت و به رسانه ملی ارائه کنند.
رسانه ملی نیز پس از احراز صحت آنها، طبق مقررات قانونی و قرارداد فی مابین اقدام به پخش آگهی میکند. طبیعتاً هر دو سکوی یاد شده نیز تمامی اسناد و مدارک و مجوزهای قانونیِ مورد تأیید را ارائه کردهاند.
علاوه بر اینکه شرکتهای مذکور با اخذ مجوز از نهادهای ذیربط و طبق ضوابط و قوانین مربوطه فعالیت میکنند، هیچ یک از نهادهای نظارتی ذی صلاح نیز در خصوص جلوگیری از پخش آگهیهای این مجموعهها مکاتبه یا تماسی با اداره کل بازرگانی صدا و سیما نداشتهاند.
همچنین براساس اطلاعات اداره کل بازرگانی، مشکل اخیر این شرکتها با ارائه تعهد به مراجع ذی صلاح و نهادهای مربوطه مرتفع شده و در زمان مورد نظر و قبل از حل مشکل هیچگونه پخش آگهی نداشتهاند.»
منبع:تسنیم